Diferenční skenovací kalorimetrie DSC
Diferenční skenovací kalorimetrie je nejznámější technika termické analýzy, kterou lze stanovit exotermní a endotermní změny látek jako funkce teploty. Vzorek a referenční vzorek jsou během experimentu udržovány na téměř stejné teplotě a lze tak měřit tepelný tok.
Vzhledem k tomu, že firma Linseis má mnohaleté zkušenosti v oblasti konstrukce diferenčních skenovacích kalorimetrů, lze vyhovět nejvyšším nárokům na provedení přístroje pro výzkum / vývoj a kontrolu kvality a to v teplotním rozsahu -180 do 2400 °C a v rozsahu tlaku od vakua po 300 barů.
Stránky výrobce: https://www.linseis.com/en/products/differential-scanning-calorimetry/
NEW! Aktuálně nejnovějším vývojem v oblasti diferenčních skenovacích kalorimetrů jsou čipové DSC, kde jsou ohřev, vzorek, referenční vzorek a teplotní senzor integrován v čipu z chemicky inertní sklokeramiky, voz. obrázek a schéma níže.
Chipový senzor
Srovnání klasického DSC a chipového DSC
Díky velmi malé hmotnosti čipu je možné používat i velmi vysoké rychlosti ohřevu (až 1000 °C/min), zároveň se dosahuje vysoké reprodukovatelnosti řízení ohřevu. Experimenty je možné realizovat v širokém teplotním rozsahu (od -150 °C do 600 °C v jednom měření). Zařízení přitom dosahuje vynikající citlivosti i rozlišení. Díky nízké hmotnosti čipu je rychlé i chlazení bez nutnosti použití systému aktivního chlazení. Vlastní měření vzorků jsou tak mnohem rychlejší, například typická analýza polymeru včetně zchlazení na pokojou teplotru trvá pouze 10 minut. Za hodinu lze tak změřit 6 vzorků, to je typicky 5x-6x větší prostupnost vzorků ve srovnání s klasickým DSC. Výhodou je i jednoduchá kalibraci přístroje, kterou lze typicky provést za pouhých 15 minut. V případě zničení senzoru (například při zahoření energetického materiál nebo při neopatrném zacházení) si uživatel sám jednoduše vymění čip a může pokračovat v analýzách.
Velkou výhodou čipového DSC je flexibilita přístroje a jeho možnost kombinace s širokou řadou příslušentví - tlaková cela, optická kamera, UV lampa nebo Ramanův mikroskop. Výhody kombinace s Ramanem jsou popsány v článku uveřejněném v časopise CHEMAGAZÍN.
Přehledně shrnuté informace o čipovém DSC můžete najít ve webináři na odkazu níže:
https://www.linseis.com/en/webinars/registration-webinar-chip-dsc/
Chip-DSC 1
Základní model chipového DSC s vyměnitelným senzorem, rozsah teplot od laboratorní teploty do 450 °C.
Chip-DSC 10
Pokročilý model chipového DSC, rozsah teplot od 180 do 600 °C (kalící chlazení kapalným dusíkem).
Chip-DSC 100
Nejpokročilejší model chipového DSC s modulárním designem. Spojuje v sobě technologii chipového DSC s výhodami předchozích modelů DSC firmy Linseis. Rozsah teplot od 180 do 600 °C.
DSC PT 1000
Vynikající DSC s kovovými senzory vyměnitelnými uživatelem. Teplotní rozsah -180 do 750 °C.
DSC PT 1600
Modulární vysokoteplotní DSC, umožňující stanovení Cp a entaplie u kovů a keramiky za vysoké teploty. Rozsah teplot -150 až 1750 °C.
Doplňující obsah
Produkty
-
Souhrnný přehled
- Analytické přístroje
- Spektrální systémy
- Měření barevnosti
- Materiálová analýza
- micro a nano CT (XRM mikroskopy)
-
Termická analýza
- Diferenční skenovací kalorimetrie DSC
- Dilatometrie DIL
- Termogravimetrie TGA
- Simultánní termická analýza STA
- Termomechanická analýza TMA
- Diferenční termická analýza DTA
- Gravimetrická sorpční analýza GSA
- Tepelná difuzivita / tepelná vodivost TCA
- Termoelektrická měření LSR
- Dielektrická analýza DEA
- Analýza tenkých vrstev TFA
- Analýza Hallova efektu HCS
- Analýza uvolněných plynů EGA
- Systémy dávkování plynů GDS
- Gas Safety System GSS
- Isothermal Battery Calorimeter IBC
- Antivibrační systémy
- Příprava vzorků
- Příprava vody a kyselin
- Chladící jednotky
- Spotřební materiál
- Produkce RMI
- Mobilní analyzátory
- Lasery a COPO
- Bezpečnostní aplikace
- Gama spektrometry, detekce radiace
© 2024, RMI, s.r.o. – všechna práva vyhrazena
Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek
Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing